"Breakeven" by The Script

Posted by 꾹군
2010. 7. 5. 13:45 음악
사용자 삽입 이미지

"Breakeven"
by The Script

I'm still alive but I'm barely breathing
Just prayed to a God that I don't believe in
'Cause I got time while she got freedom
'Cause when a heart breaks, no it don't breakeven

Her best days will be some of my worst
She finally met a man that's gonna put her first
While I'm wide awake she's no trouble sleeping
'Cause when a heart breaks, no it don't breakeven, even, no

[Chorus]
What am I suppose to do when the best part of me was always you and
What am I suppose to say when I'm all choked up and you're okay
I'm falling to pieces
I'm falling to pieces
 
They say bad things happen for a reason
But no wise words gonna stop the bleeding
'Cause she's moved on while I'm still grieving
And when a heart breaks, no it don't breakeven, even, no
 
[Repeat Chorus]
 
I'm falling to pieces
(One's still in love while the other one's leaving)
I'm falling to pieces
('Cause when a heart breaks, no it don't breakeven)

You got his heart and my heart and none of the pain
You took your suitcase, I took the blame
Now I'm tryna make sense of what little remains, oh
'Cause you left me with no love and no love to my name

I'm still alive but I'm barely breathing
Just prayed to a God that I don't believe in
'Cause I got time while she got freedom
'Cause when a heart breaks, no it don't break, no it don't break, no it don't breakeven, no
 
[Repeat Chorus]
 
I'm falling to pieces
(One's still in love while the other one's leaving)
I'm falling to pieces
('Cause when a heart breaks, no it don't breakeven)

Oh, it don't breakeven, no
Oh, it don't breakeven, no
Oh, it don't breakeven, no

=================================================================================================

살아있긴 하지만 숨쉴수가 없어
믿지도 않는 신에게 빌기만 했어
그녀가 자유로워진 대신 내겐 시간이 남았거든
심장이 서로 똑같이 깨지진 않거든

그녀의 가장 좋은 날들은 가끔 나의 가장 나쁜 날이 되겠지
그녀는 결국 그녀를 가장 소중히 대해주는 사람을 만났어
내가 잠들지 못하고있을때 그녀는 편히 잠들어있겠지
심장이 서로 똑같이 깨지진 않거든

[Chorus]
나의 가장 멋진 부분이 너였다면 나는 이제 어떡해야 하는거지
나는 숨이 다 막혀오는데 너는 멀쩡할때 나는 뭐라고 말해야 하는거지
나는 조각나고 있거든
나는 조각나고 있거든

사람들은 나쁜일이 생기는데에는 그럴 이유가 있다고 해
하지만 그어떤 명언도 출혈을 멎게 하지는 못해
내가 슬퍼하는 사이에 그녀는 떠나갔거든
심장이 서로 똑같이, 똑같이 깨지진 않거든
 
[Repeat Chorus]

나는 조각나고 있어 
(하나는 떠날때 하나는 아직도 사랑에 빠져있네)
나는 조각나고 있어 
(심장이 서로 똑같이 깨지진 않거든)

그와 나의 심장 동시에 가진 네게 고통은 없지
짐가방이 네 몫이었을때 변명은 내 몫이었지
나는 거의 남은것이 없는 지금을 애써 해명해보려 해
나와 내 이름에 네가 남긴 사랑은 없거든

살아있긴 하지만 숨쉴수가 없어
믿지도 않는 신에게 빌기만 했어
그녀가 자유로워진 대신 내겐 시간이 남았거든

[Repeat Chorus]

나는 조각나고 있어
(하나는 떠날때 하나는 아직도 사랑에 빠져있네)
나는 조각나고 있어 
(심장이 서로 똑같이 깨지진 않거든)